مقالات

چاپ دیجیتال کتاب

چاپ دیجیتال کتاب

تعریف چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال کتاب به صورت دیجیتال یکی از جدیدترین روش های چاپ کتاب به صورت مستقیم است. این کار به وسیله انتقال داده ها از یک فایل رایانه به چاپگر جوهر افشان یا چاپگر لیزری انجام می شود.
به عبارت دیگر چاپ دیجیتال کتاب شامل هدایت یک دستگاه چاپ دیجیتال سرعت بالا از طریق کامپیوتر می باشد.

در روش چاپ دیجیتال کتاب، دستگاه چاپ دیجیتال کتاب پرونده های دیجیتالی مورد نیاز برای متن داخلی کتاب شما را پردازش می کند و سپس با استفاده از تونر یا جوهر تصویر برداری می شوند.

چرا چاپ کتاب دیجیتال

در دستگاه چاپ دیجیتال کتاب صفحات چاپ شده ابتدا با یک پوشش رنگی ترکیب شده و سپس به اندازه مناسب برش داده می شوند. و در آخر تمام صفحات کتاب معمولا با استفاده از چسب به یکدیگر متصل می شوند که به این مرحله صحافی گفته می شود.
برخی از تجهیزات چاپ دیجیتال کتاب تنها در عرض مدت هفت دقیقه می توانند کتاب، و جلد درخواستی شما را تولید کنند.

نتیجه گیری

پس چاپ دیجیتال کتاب یک چاپ حرفه ای می باشد كه با استفاده از چاپگرهای لیزری یا جوهر افشان به چاپ در تیتراژ کم می پردازند.
معروف ترین روش های چاپ دیجیتال شامل پرینترهای جوهر افشان یا لیزری است که رنگدانه یا تونر را بر روی طیف گسترده ای از بسترها از جمله کاغذ، کاغذ عکاسی، بوم، شیشه، فلز، سنگ مرمر و مواد دیگر قرار می دهند.

این در حالی است که در حال حاضر منظور از چاپ دیجیتال کتاب ، چاپ با استفاده از تونر و چاپگرهای لیزری بر روی انواع مختلف کاغذ می باشد.

انتشارات گنج حضور با چندین سال سابقه درخشان فعال در زمینه چاپ دیجیتال کتاب و چاپ افست کتاب می باشد.

جهت مشاهده برخی کتابهای چاپ شده از منوی زیر یک دسته بندی را انتخاب کنید

بعنوان مثال جهت بررسی یکی از دستگاه های چاپ کتاب اینجا کلیک کنید